Alapozó terápia
Leírás
Eligibility
Course Outline
Comments
Reviews

Az orvostudomány és a technika fejlődésével egyre többet tudunk meg az emberi test, elsősorban az agy, az idegrendszer működéséről. A kutatások során rengeteg vizsgálat bizonyította a helyes ütemű mozgásfejlődés fontosságát. A megfigyelések igazolták, hogy a mozgásfejlődésben bekövetkezett elmaradások, rendellenességek előre jelezhetik a tanuláshoz szükséges kognitív fejlődés esetleges zavarát, elmaradását; azzal szoros összefüggésben vannak. Az elmúlt évtizedekben sorra születtek a különböző mozgásterápiás eljárások, melyek a fejlődés különböző szakaszaiban megjelenő problémákra, organikus sérülésekkel, oxigénhiányos állapotban született gyermekek fejlődésében bekövetkezett elmaradásokra igyekeznek választ adni, megoldást kínálni.

Ebbe a sorba illeszkedik be az Alapozó terápia, mely az elemi mozgásmintákra, és a mozgáskoordináció fejlesztésére támaszkodó komplex, több agyi területre kiterjedő idegrendszer-fejlesztő módszer. A terápia során a gyermekeknél újraindítják az emberi fejlődéstani mozgássorozatot, lehetőséget adva az idegrendszernek a hibás működés javítására, az elmaradás pótlására. A gyermeket a terápia igen magas fokú mozgásügyességre juttatja el. Gyakorlatsora hat az agy más funkciókat ellátó területeire is; jelentős javulás mutatkozik általa a beszéd, írás és az olvasás - összességében az anyanyelvi készségek - területén, de bizonyos pszichikus funkciók (pl.: figyelem, kudarctűrés, monotónia tűrés stb.) érése is bekövetkezik általa.

Tapasztalatunk, hogy sokféle tényező hatására ma számos gyerek küzd idegrendszeri éretlenséggel, melyek nehezíti a részképességek megfelelő szintű fejlődését, a tanulási folyamatot, esetlegesen beilleszkedési és/vagy magatartászavart okoz.

Milyen jelei lehetnek az idegrendszer fejletlenségének?

* Ha gyermeke szülés előtt, alatt, illetve közvetlen utána enyhe idegrendszeri sérülést szerzett;
* Ha a mozgásfejlődés egyes lépései kimaradtak (pl.: nem kúszott vagy mászott); bizonyos fejlődési szakaszokon - az átlagos fejlődési ütemhez képest - túl hamar vagy túl későn ment át
* Ha gyermekének megkésett a beszédfejlődése (megkésett: fiúknál 2 és fél éves kor után, lányoknál 2 éves kor után indul); szókincse szűk, sok hangot nem ejt tisztán, 5 évesen csak tőmondatokban beszél
* Ha mozgása koordinálatlan, darabos; ügyetlen, sokat elesik, lábujjhegyezik
* Ha nem szívesen végez mozgásos tevékenységet
* Ha egyensúlya bizonytalan
* Ha nehezen tanult meg hintázni, biciklizni
* Ha finommotorikája gyenge, nem szívesen rajzol, kézműves tevékenységbe nem szívesen kapcsolódik be.
* Ha nem alakult ki a kezessége, holott már elmúlt öt éves
* Ha gyermekének nehezen megy az írás, az olvasás
* Ha jól érti a szöveget, de rossz technikával olvas
* Ha nem szereti a verseket, meséket
* Ha gyermeke írása olvashatatlan, nehézkes, görcsös



Foglalkozásvezető

Rádi Réka
mozgásterapeuta

Időpont

kedd-péntek 14:30-16:00;

Célcsoport

5-10 éves korig

Csoportlétszám

max. 6 fő

Foglalkozás díja

3000 Ft/alkalom