A gyermek akkor fogja sikeresen venni az iskola által támasztott követelményeket, ha képességei ahhoz a megfelelő szinten állnak.
Az iskola előkészítő foglalkozások során az egyes részképességek (figyelem, koncentráció, észlelés, emlékezet, téri tájékozódás, beszédészlelés, finommotorika, általános tájékozottság, ) fejlesztése történik játékos formában.
A gyermek fejlesztése barátságos, támogató környezetben, változatos tevékenységeken keresztül, életkori sajátosságait és egyéni igényeit figyelembe véve valósul meg.
A pozitív megerősítés, bátorítás, türelem, mosoly szintén hozzájárul a gyermek megfelelő fejlődéséhez.
Támogató környezetben ösztönözni lehet a gyermeket arra, hogy próbára tegye képességeit. Segíteni kell, hogy megtapasztalhassa a siker élményét. Átélhesse az „én már ezt is tudom” érzését. Nem csak a végeredményt kell dicsérni, hanem az oda vezető úton tett erőfeszítéseket is.
A játékban újra és újra neki lehet gyürkőzni a „feladatnak”, sikertelenség esetén minden következmény nélkül. A játék ösztönzi a gyermek szellemi fejlődését, megtanítja arra, hogy ne adja fel egykönnyen, amit elkezdett. A gyermek játék közben felismeri, hogy nem kell kétségbe esnie, ha valami nem sikerül elsőre, másodszorra, harmadszorra, legyen kitartó, próbálkozzon. Megtanulja, hogy bízzon képességeiben.
Tapasztalatunk, hogy igen zajos, pörgő, ingerektől túlzsúfolt életünkben nagy jelentősége, értéke van a csendnek. A gyermek idegrendszerének szüksége van a kevesebb inger nyújtotta pillanatokra. A csend megélése izgalmas játék. A lazító, relaxáló, pihentető gyakorlatok, játékok néhány perc alatt is nyugtató hatásúak, az irányított pihenést szolgálják.